Maitolaiturin Kyllikit

Maitolaiturin Kyllikit

maanantai 2. marraskuuta 2015

Halkomäki: Täällä mikään pimeä syksy ole!

 
 
Sanomalehti kertoi tänään, että kulunut lokakuu oli poikkeuksellisen aurinkoinen. Aurinko paistoi täällä etelässä tuplasti sen mitä normaalisti, eikä vastaavaa ole koskaan ennen tapahtunut. Ilmankos syksyn fiilis on ollut ihmeellisen kirkas kaikista mutkistaan huolimatta. Tosin minä luulin että tähän valaistuneeseen olotilaan ovat vaikuttaneet mun keittiöni uudet verhot! Keltaiset! Niin pitkään kun nyt tällä varhaisdementialla muistan, olen haaveillut keltaisista verhoista keittiöön. Lopulta kun planeetat asettuivat uomiinsa niin marssin Hämeenkadun Eurokankaaseen ja ostin tuollaista edullista puuvillakangasta, nauhakujan ja ommella surautin verhot kuosiinsa. Ja mä olen niihin suorastaan rakastunut! Ovat tuoneet mukanaan keittiöön vähän muutakin pientä keltaista. Ja niin aurinkoisen ja kivan fiiliksen!




Kesällä kävin asuntomessuilla ja huokailin ihastuksesta talossa, jossa keittiön ja olohuoneen seinät oli rohkeasti maalattu auringonkeltaisiksi. Mulle kans! No tällaiseen vanhaan hirsitaloon sellainen sopisi kuin hajuvesi lihapulliin, mutta verhoissahan se menee oikein mukavasti. Tosin en ole koskaan ennen nähnyt yhdessäkään sisustuslehdessä keltaiseksi maalattuja hirsiä, että voisinhan ehkä ajatella olevani edelläkävijä? Eri asia sitten on, seuraisiko kukaan perässä...



Mutta kukin hakekoon aurinkonsa mistä haluaa.
Verhoista, seinistä, taivaalta, ystävistä, vaatteista, lautaselta, luonnosta...pääasia että paistaa!
 
 

1 kommentti:

  1. Toi keltainen keittiö on ihana!!! Sun verhot myös!
    Kyllä se niin on, että väreillä on piristävä vaikutus. Miksi ihmeessä sitä ei itse voi esim pukeutua vähän värikkäämmin?
    T

    VastaaPoista