Maitolaiturin Kyllikit

Maitolaiturin Kyllikit

lauantai 21. joulukuuta 2013

Kyllikit: Luukku auki, 21

Jokos teillä siellä tehdään joulusiivousta? Juu, ei meilläkään! Lapsiperheessä joulusiivous on PAKKO ajoittaa sinne viime metreille, muuten siitä siisteydestä ei olisi jouluaattona jäljellä mitään.

Tänä jouluna olen ottanut kuitenkin vähän ennakkoa. Lasten vaatekaappi on järjestelty. Vinttihuone ja fitness-sali tuli järjesteltyä ja imuroitua kuluneella viikolla. Sunnuntaina pesin uunin ja siivosin meidän keittiön komeron. Olen kuullut tuolle komerolle nimityksen miljoonakomero ja se on oikein osuva nimitys. Sinne todellakin mahtuu miljoona asiaa; useimmat sellaisia, joita ei koskaan käytä. Tänä jouluna meidän miljoonakomero on onneksi oikein siedettävässä järjestyksessä ja sellaisena se toivottavasti säilyykin mahdollisimman pitkään.



Monet ovat sitä mieltä, ettei joulun takia tarvitse hössöttää ja siivota. Mä olen vähän eri linjoilla. Jos ei jouluksi tee sitä jokavuotista suursiivousta, jossa räjäytetään lika pois ja pannaan tavara kiertoon, niin koska sitten? Juhannuksena, kun muut lipittelevät gintonikkeja laiturinnokassa ja ähkivät grillipihvejä pihalla??? Veikkaan, että ainakin meidän talo päätyisi entistä syvempään ahdinkoon siisteyden suhteen, jos ei olisi joulua. Siispä hikoilen ja siivoan. Piste.
Sitä paitsi pääsen kuitenkin monessa suhteessa helpommalla kuin emännät aikanaan: mun ei tarvitse teurastaa sikaa, suolata kinkkua, kutoa villatakkeja, panna sahtia tai nousta neljältä aamulla navettaan.

Siivotessa olen aika agressiivista sorttia. En siis mikään sellainen eteerinen pikkusisäkkö rimpsuesiliinassa. Siivotessa pitää erittyä vähän adrenaliinia ja olla päällä sopiva hönkä.
Tänä jouluna siivous sujunee aikaisempaakin tehokkaammin, kun S toi joulumuistamisena mulle Raskasta Joulua -levyn.
Eiköhän siinä sykekäppyrät hakkaa ylärajoille, kun Hietalan Marco laulaa ja minä heilutan moppia!



ps. Tuon levyn tahdissa on myös hyvä heilutella kahvakuulaa ja laittaa kinkut liikkeelle välipäivinä!

1 kommentti:

  1. Piti juur tästä samasta aiheesta kirjoitella huomiselle! Jos ei joulua ja joulusiivousta olisi, niin koska olisi SE HETKI että siivoisin keittiön kaapit ja kuuraisin nurkat??? Tosin nythän mä en ole tehnyt niistä mitään, vaan lintsannut kun on olevinaan hyvä syy. Ehkä Marttojen pitäisi julistaa joku päivä vuodesta valtakunnalliseksi komeronsiivouspäiväksi, on sitä nimittäin turhemmillekin asioille merkkipäiviä. Sinä päivänä olisi tietenkin vapaata töistä ja kaikki saisivat kuurata ihan hullun lailla. Taidan laittaa liittoon postia! ;)

    H

    VastaaPoista